Open Call for forestillinger til ATTA Festival 2025

Indstil din forestilling til ATTA Festival 2025 – Er du interesseret i at få en forestilling med på næste års ATTA Festival 2025 i Tyrkiet?
Til ATTA Festival 2025 vil der været et øget fokus på produktioner fra de nordiske og baltiske lande. Derfor har vi i ASSITEJ Danmark i samarbejde med NBAN (Nordic Baltic ASSITEJ Network) lige nu dette Open Call ude, hvor vi søger forestillinger, som kunne være interesserede i at være en del af ATTA Festival i 2025.
Man kan læse meget mere om ATTA Festival her
Kriterierne for at indstille ens forestilling er som følger:
– Ansøgningen skal indeholde en video af den forestilling, som du indstiller. Videoen skal være i form af et link, og der foretrækkes link til forestillingen i dens fulde længde
– Det skal være muligt deltage med forestillingen under ATTA Festival i Istanbul slut november og start december 2025
– Forestillingen skal kunne spilles 3-4 gange på 2 forskellige venues i Istanbul over en periode på 4-5 dage
– Forestillingen skal være tilgængelig for et publikum uden kendskab til nordiske, baltiske eller engelsk sprog
Hvis du vil indstille din forestilling til videre udvælgelse så ansøg inden den 24. januar. Bliver forestillingen valgt af ATTA bliver den købt og udgifter til transport bliver dækket.
Kort efter deadline udvælger en arbejdsgruppe beståelse af medlemmer af ASSITEJ Danmarks bestyrelse 4 forestillinger blandt ansøgere. Disse går videre på en samlet shortlist med indstillinger fra alle nordiske og baltiske lande (NBAN) – hvert land indstiller 4 forestillinger. Den 31.januar videregives de udvalgte forestillinger til ATTA Festival som varetager den endelige udvælgelse herefter.
Der vil i alt blive udtaget 4 forestillinger (samlet for alle de nordiske og baltiske lande), som inviteres til festivalen.
Hvis du er interesseret i at byde ind med en forestilling så udfyld din ansøgning her
Deadline for ansøgning er fredag den 24.januar 2024.
Open Call Artistic Gathering Marseille 2025

Den 23.-29. marts afholder ASSITEJ International Artistic Gathering 2025 i Marseille. Som medlem af ASSITEJ Danmark har du har mulighed for at komme med som delegeret sammen med en lille gruppe fra ASSITEJ Danmarks bestyrelse.
ASSITEJ Artistic Gatherings (AAG) er unikke øjeblikke for udveksling og internationalt professionelt netværksarbejde inden for teater og scenekunst for børn og unge.
Scènes d’enfance – ASSITEJ France har æren af at være vært for den næste ASSITEJ Artistic Gathering i Marseille i 2025 og fejrer foreningens 60-års jubilæum sammen med hele scenekunstmiljøet for unge publikummer. Scènes d’enfance – ASSITEJ France er det franske nationale center for ASSITEJ. Organisationen samler institutioner, kunstneriske kompagnier, kultursteder, selvstændige kunstnere, praktikere og partnere for at fremme og udvikle scenekunst for børn og unge.
Hvis du kommer med får du:
– Mulighed for at deltage i det faglige program
– Se internationale forestillinger
– Deltage i ASSITEJ Danmarks sociale netværksaktiviteter
– Deltage og bidrage til NBANs (Nordic Baltic ASSITEJ Network) netværksaktivitet
Man kan lære om Artistic Gathering her
Bliver du udvalgt til at deltage sammen med ASSITEJ Danmark modtager du som delegeret et rejsetilskud fra ASSITEJ Danmark på 4.000 kr.
ASSITEJ Danmark melder et bud på fælles hotel og rejseafgang ud i det nye år. Men man skal som deltager selv arrangere hotelbooking, køb af festivalpas og transport til festivalen. Vær OBS på at der er mulighed for early bird festivalpas frem til den 20.januar.
DELEGATIONSPROGRAM
Vi kommer til at planlægge fælles programelementer for den samlede gruppe forud for festivalen, således vi har et simpelt fælles program med fleksibilitet for den enkelte deltagers interesser og netværk. Fællesaktiviteter kan være udvalgte forestillinger, workshop, en planlagt walk’n’talk og et netværksarrangement med det Nordisk Baltiske ASSITEJ Netværk (NBAN).
ØKONOMI:
Vær således opmærksom på, at der er udgifter ud over, hvad de 4.000 kan dække.
Et bud på budget for deltagelse kan se således ud:
Transport KBH-Marseille-KBH mellem 1800-2500 kr. (afhængig af transportmidler)
Festivalpas (early bird, 220 Euro) 1639 kr.
Hotel (eks 5-6 overnatninger af ca. 600-800 pr nat alt efter valg) 3000-4800 kr.
I alt omkring 6.439-8.939kr. – Derudover skal der lægges udgifter evt. lokaltransport og forplejning til.
KRITERIER FOR UDVÆLGELSE
Vi udvælger deltagere ud fra følgende kriterier:
– Vi vælger at sammensætte en gruppe med forskellige fagligheder
– Vi prioriterer medlemmer som ikke før har rejst med ASSITEJ
– Vi prioriterer forskellige medlemstyper (teatre, personlige, institutioner)
– Vi prioriterer en motiveret ansøgning, hvor du kan fortælle os hvorfor du gerne vil til netop Artistic Gathering 2025
– Vi vil også bede dig om at vælge en aktivitet/forestilling (ud fra dem som pt er annonceret) som du gerne vil deltage/se og begrunde hvorfor.
Vi prioriterer desuden ansøgere, som kan deltage minimum i perioden 23.-28.marts.
Der er deadline for ansøgning den 10. januar 2025 – og vi melder beslutning ud til alle senest en uge efter deadline.
Du finder link til ansøgning HER
Open Call KLAP 2025

Apply to become a delegate at KLAP – Theatre Festival for Young Audiences 2025!
As a delegate, you’ll have the opportunity to meet and experience around 100 Danish theatres and choose from 100 different theatre performances, spanning a wide range of genres and audiences. During the 4-day festival, you’ll also have the chance to meet colleagues from around the world – KLAP is an international hub, welcoming approximately 60 international guests each year.
This year, the festival runs for a slightly shorter period than usual, from April 3-6, 2025, and will take place in Kolding. As part of the delegation, ASSITEJ Denmark also invites you to an artistic professional program on April 3.
As a delegate, you will be offered:
– 4 nights at the festival hotel (April 2-6, 2025)
– Access to choose from the festival’s approximately 100 performances
– The opportunity to meet around 100 theatres
– Participation in an artistic professional program with international and Danish guests on April 3
Please note that the festival’s performances are in Danish, but we will facilitate discussions in English throughout.
Selection Process
ASSITEJ Denmark can support a small group of international visitors. Due to reduced funding compared to previous years, we have chosen to focus on participation from nearby regions – this year with a particular focus on inviting guests from the Nordic-Baltic countries and Europe.
In selecting participants, we will focus on the following criteria:
– Participants who work with diversity and sustainability in their practice and are willing to share their experiences on these topics.
– Participants representing an organization (theatre/festival, etc.) that could buy or promote Danish performing arts for children and young audiences.
– Participants willing to share insights from their own practice, focusing on artistic development and networking.
Participants must be able to attend the entire period – we encourage people to arrive on April 2nd and stay until Sunday, April 6th, at 4:00 p.m.
If selected, ASSITEJ Denmark will cover the costs of a Delegate Package (tickets and accommodation). We have very limited funding available for travel expenses, but there is an option to request this in the application form. We encourage all professionals connected to the performing arts sector to apply, regardless of gender, age, religion, ethnic background, etc. You can be an artist, artistic director, programmer, or from a performing arts organization.
Application deadline: Monday, December 2, 2024. We expect to provide final responses by early January 2025.
Find the application form here
Open Call World Congress 2024
ASSITEJ Internationals verdenskongres og festival foregår i Havanna i år. Den samlende titel er ”Voices of a New World: 21st ASSITEJ World Congress and Performing Arts Festival 2024”.
ASSITEJ Danmark støtter deltagelse af en lille gruppe af medlemmer og i det følgende kan I læse, hvornår og hvordan I kan søge om støtte til deltagelsen.
What is the ASSITEJ World Congress?
The World Congress and Festival of Performing Arts for Children and Young People is the premier gathering of ASSITEJ International members and the most important international meeting of artists, scholars, presenters and buyers of theatre and performing arts for children and youth.
In 2024, ASSITEJ Cuba is the host for the Congress, which is held every three years in a different part of the world.
The Congress features a program of 25 shows presenting a global overview of theatre and performing arts for children and young people. Alongside the presentation of these productions, there is a professional exchange program with more than 50 workshops, seminars, conferences, round tables, meetings, networking sessions, film screenings, exhibitions, social events, and other formats related to theatre and performing arts for young audiences.
It is expected that the Congress in Havana will be visited by more than 1.000 artists from 80 different countries.
Du kan læse mere om verdenskongressen, hvis du følger dette link https://assitej-international.org/festival/assitej-world-congress-2024/
Du kan også få et nærmere indtryk af kongressen her: https://youtu.be/5AfZIqAISeQ?si=2q2_h1NifxNumnbl – mens vi venter på det officielle program. Vi ved dog at følgende tematikker er på programmet: Diversitet, Inklusion, LGBTQ+, Bæredygtighed, Mental sundhed – på tværs af en mangfoldighed af scenekunstgenrer.
De vigtige datoer er:
- Verdenskongres: 24 maj – 1. juni 2024 (aht. til transporttid skal man kunne rejse i perioden den 23.maj-2.juni)
- Post-kongres festival: 2. – 7. juni 2024 i hele Cuba
- Deadline for ansøgning er: tirsdag den 20. februar
- Svar på ansøgninger udsendes: primo marts
Betingelser for ansøgning og deltagelse:
- Du skal være medlem af ASSITEJ Danmark (det kan du blive ved at melde dig ind her: https://www.assitej.dk/bliv-medlem-af-assitej-danmark/)
- Du skal være indstillet på at deltage i et forberedelsesmøde med de andre delegerede (evt. online afhængigt af geografi)
- Du skal være indstillet på, at man efter verdenskongressen deltager i et online formidlingsseminar rettet mod ASSITEJS Danmarks medlemmer og med fokus på videndeling fra kongressen
Vi spørger i ansøgningen også ind til, hvorvidt du kunne være interesseret i at engagere dig i et af de internationale netværk efterfølgende. Dem kan du læse om her https://assitej-international.org/members/networks/ (det drejer sig om de netværk som hedder International Professional Networks).
Vi sammensætter desuden gruppen med fokus på mangfoldighed både fagligt, geografisk, ansættelsesforhold, kunstnerisk praksis osv.
Vi vurderer ikke ansøgningen på sproglige formuleringsevner – og det er muligt at ansøge med tekst alene eller afslutningsvist uploade et link til en ansøgningsvideo (formatet for denne er frit men skal forholde sig til ovennævnte kriterier).
Ansøg om deltagelse: følg dette link og udfyld ansøgningsskemaet https://forms.gle/qzW89L6c9wvToVjK6
Hvis du bliver udvalgt, får du et tilskud til deltagelsen på 5.000,- kr.
ASSITEJ Danmark vil anbefale et fælles hotel og andres fælles tiltag, således vi sammen får mest muligt ud af turen sammen.
Har du spørgsmål kan du skrive til:
ASSITEJ Danmark
Mail: info@assitej.dk

Kære medlemmer af ASSITEJ Danmark
Endnu engang rigtig godt nytår fra ASSITEJ Danmark.
Vi sender hermed Open Call for Productions til Artistic Gathering i Marseille 2025, som vi håber, I vil kigge nærmere på.
Deadline for ansøgning er allerede den 1. marts 2024 og afgørelser meldes ud den 20.maj 2024.
Man kan læse mere her og ansøge via linket nederst.
De bedste hilsener
Assitej Danmark